Drar mössan över ögon och öron, vill inte höra mer!

Ärligt talat... "pojkar ska vara pojkar"?! "Flickor ska vara flickor"?! Jag förstår inte vad ni pratar om, jag får faktiskt inte ihop det! Detta FINNS INTE! Och vi blir inte LIKA och "robotliknande" för att vi tar bort könsroller! Personligheten sitter inte i könet, VAKNA!

Jag orkar inte med de som kort och gott skriver om sånt som "alltid har varit" och bara nöjer sig med det. Att man inte frågar sig VARFÖR killar får för sig att tjejer har "tjejbaciller". Men är du helt humorbefriad, kommer du inte ihåg själv när man tyckte att killar var pest? Asså, detta är en fullt normal fas. JAHA, men varför är det så?! Vem fan myntade begreppet och varför har de fått för sig det? Varför kan inte vuxna människor snacka om det med sina barn?!?!? Jag blir tokig, på riktigt, över detta beteende! SKÄMS! TRAMS!

 
Måtte ni inte få barn! Skulle inte vilja ha barn nu med tanke på alla föräldrar med denna samhällssynen...
 
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0