Nu närmar det sig

Om 2 månader är jag klar med min utbildning! Det känns så oerhört konstigt! Idag om 2 månader kommer jag att ha firat min examen och vara i hull gång med att fira Emils. 3½ år gick väldigt fort ändå! Fortare än gymnasiet och fortare än vad jag först trodde. Och jag är väldigt glad för att jag gjorde det valet; sökte till socionomprogrammet direkt och dessutom tog det istället för att göra lumpen. Det var helt klart rätt val! Men självklart är det blandade känslor kring examen. Å ena sidan är jag så trött på skola och tentor och kurslitteratur. Jag är helt slut i huvudet och de sista två kurserna känns som döden emellanåt. Jag vill bara vara KLAR. Men å andra sidan känns steget ut i arbetslivet enormt stort. Ska lilla jag klara av att arbeta... som socionom... på heltid?!?! Nä, det vet jag inte hur det ska gå till, hur gör man lixom? "Kan jag allt som jag behöver kunna?" och massor av liknande tankar flyger över mig med jämna mellanrum. Det är verkligen läskigt! Men jag får väl se helt enkelt, och testa! Annat kan jag inte göra...

Nå, jag ska fokusera på att klara skolan först, så kan jag oroa mig för det andra sen! 1 betyg av 4 inne, och det ser bra ut än så länge!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0