Pinsamheter

Länge har jag försökt att gå ner i vikt. Jag har under våren varit riktigt duktig med träningen och gått på en hel del träningspass på friskis, kört några omgångar i gymet och joggat många kilometer inför vårruset. Ändå gick jag bara ner lite grann, ibland... och detta gick jag snart upp igen.

Eftersom det inte fungerade som jag vill började jag istället räkna kallorier. Varje dag har jag fyllt i vad jag ätit och hur mycket. Det i sig är inte speciellt roligt ska jag väl säga, men idag ställde jag mig på vågen och blev riktigt glad faktiskt! Jag bestämde mig för att jag skulle gå ner 8 kg i sommar och jag har nu bara 2,5 kg kvar. Jag har halva sommarn kvar!

Det som gör allt så oerhört pinsamt är dock att jag varit sjuk i 3 dagar och under dessa 3 dagar har jag knappt ätit någonting alls. Jag har mått för illa för att äta. Därför var jag nyfiken på vad jag vägde, och jag blev pinsamt nöjd över hur mycket jag gått ner på att inte äta. Detta är pinsamt! Räkna kalorier och att bli nöjd när man tappat vikt pga sjukdom... Usch! Iofs är det inte alls mycket som hängt på just detta, nästan alla kilon handlar om att jag ätit mer "rätt". Väldigt lite socker och onyttigt har det varit, vilket jag kan vara stolt över. Men ändå...

Nåja, slut med pinsamheter! Hej så länge!

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0