Hej mitt vinterland

Eller, NEJ, vänta... Än kan det fan inte vara jul! Jag vet, pyntet är uppe, första ljuset på adventsljusstaken har fått brinna några centimeter och pepparkokor och julmust säljer bra i butikerna, men den där julkänslan har inte slagit till. Det kommer i samband med snön! Var är den? Tycker att folk ropar "SNÖ" i alla hörn, men jag ser den faktiskt inte! Inte ens lite frost! Den blir nästan varmare och snart kommer regnet enligt våra fina vädergubbar.

Kanske var det överdos förra året och därför får vi ingen snö iår? Kanske är det den globala uppvärmningen som spökar igen? Kanske slår den till den 1:a december? Hur som helst längtar jag efter snön nu, FAKTISKT! Trodde jag aldrig efter förra året då det kändes som att det var snö i ett halvår, men nu vill jag se flingor och frostade trädgrenar! Vill ha! Och de som retades och sa att det snöade, FY på er!





Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0