Snart vår?

Idag var jag på en långpromenad med hundarna och såg videung för första gången iår. Då kom jag osökt att tänka på visan "Sov du lilla videung". Texten går ju "Än så är det långt till vår" men jag tror ändå att vintern snart är över. Det blir mildare och snön smälter sakta bort. Jag kan byta jacka och skor (tur det, eftersom att valparna åt upp mina vinterkängor...) och det är ljust ganska långt in på kvällarna! Snart byter man väl även till sommartid!? :D Nä, nu får våren komma tycker jag, "sov du lilla videung" är inte den enda visan! "Mars, april har knopp i håret". Den vill jag tro på!



Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0