Så nu är det bestämt!

Tackade precis ja till att börja socionomprogrammet med inriktning mot socialpedagogik! Det är en tre år lång utbildning på SU, jag vet att jag inte är ensam där ^^.

Detta var då mitt tredjehandsval, eftersom jag blev ish reserv 500 på psykolog, både på SU och på KI. Det känns lite trist (framför allt när så många andra kom inte på sina förstahandsval) men jag har en känsla av att jag kommer trivas skitbra på socionomprogrammet! Jag vill gå den här utbildningen! Om det inte blir som jag hoppas är det bara att testa psykolog igen :)

Jag vet att jag ska vara nöjd, och utbildningen kommer föra mig dit jag vill, man jag jämför det lite som att ta silver i VM: Det är riktigt nice att jag kom in på den här utbildningen när jag tänker efter, men först måste jag få bli lite besviken.

Till psykologprogrammet på SU fanns det 13 platser i min UG, vilket är retsamt få när tusentals söker. Alla de 13 hade säkert 22.5! Till socionomprogrammet var det 22 platser i min UG, lite fler men ändå få, och jag är en av dem! :D

Så nu vet ni det! Efter sommarn hänger jag på SU!
Hej så länge!


Kommentarer
Mäster

Jag säger; ganska skönt att det blev SU istället för KI. :) KI har en ursunkig bibbla, jag hatar den, SU:s är störtskön att sitta i!



Och omgivningen är skönare!



Jag tror det blir bra, helt enkelt!

2010-07-15 @ 00:12:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0