Börjar bli nervös nu!

På fredag är det äntligen dags! Den stora efterlängtade konserten med Jesus Christ Superstar och Woodstock närmar sig och det börjar faktiskt kännas ganska läskigt! Det är en så stor sattsning. Skolan har lagt ut mycket pengar på ljud och ljus (bra grejer förhoppningsvis!) och vi musikelever och våra lärare har lagt ner mycket tid. Det har såklart blivit en hel del skratt och vi har haft fruktandsvärt roligt, men det har även förekommit blod, svett och tårar. Det enda vi vill nu är att konserten ska gå perfekt! Vi vill att det ska bli lyckat, roligt och att publiken ska gå hem och nynna på låtarna vi framfört hela helgen!

Jag känner att jag antagligen har haft en liten överdos av Jesus Christ efter att ha tittat på båda filmerna som gjorts av den, sett extramaterial, skrivit en stor slutuppsats om rockoperan i FK där jag gått in och analyserat sönder den och sjuning och lyssnat på låtarna regelbundet... Sjuk? Säkert! Men, jag är sån! Får jag en uppgift så går jag helt in i den och gör allt för att det ska bli perfekt. Där finns det inga bortförklaringar och ingen brist på engagemang! Det SKA sitta! Nej, jag är inte alls nervös för att jag känner press... nejnej! :P Men ska sanningen fram så känner jag mig själv så pass väl så att jag vet att när jag väl står där på scenen kommer allt det där nervösa att försvinna och jag kommer bara njuta av att göra det jag älskar och ha bajsroligt! Sedan kommer prestationsångesten! :P

Självklart blir jag jätteglad om så många som kan och vill kommer och tittar på oss på fredag! Skulle vara hur roligt som helst! Jag vet att några redan har bokat in fredagkvällen <3 TACK!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0