Sminklös

Idag var jag utan smink hela dagen... nejnej, inget ytligt här inte... Jag fick faktiskt inte ha för mamma pga mitt högra öga.

Igår när jag vaknade såg jag nämligen att mitt högra öga var alldeles blodsprängt och oerhört rött. Jag tyckte att det såg jätteläskigt ut, men jag tänkte att det nog skulle gå över fort. Det gör ju alltid det. Men inte den här gången... Jag gick hela dagen med mitt demon-öga och det var många som frågade oroligt vad jag hade gjort för att det skulle bli så. "Inte fan vet jag!" Det gjorde inte ont, det kliade inte, om något så var väl världen pyttepyttelite suddig genom det öget jämfört med det vänstra. Det skiftade såklart lite grann. Ibland såg det ganska bra ut, bara lite rött i kanterna, men sedan kunde det bli rött över hela ögonvitan kort därpå. Med tanke på att mina ögon är ganska stora och klarblå var det röda extra tydligt.

När jag frågade min älskade Dr. Ahlstedt sa han att det inte var någonting, speciellt inte om det inte kliar eller gör ont. Men jag tycker iaf att det ser illa ut. Mamma uttryckte sig "Någonting har väl gått sönder, det löser sig." :S Emils kära kamrater tyckte att jag skulle skaffa lapp och bli pirat. Underbart! :P Eftersom att det var likadant idag, om något lite bättre tyckte då mamma att jag inte skulle ha smink och irritera ögat mer. Det kändes konstigt att inte ha smink på sig i skolan på hela dagen. På idrotten är det en sak, men att vara sminklös hela dagen tror jag inte att jag varit under gymnasietiden. Men är inte säker. Men flera var faktiskt snälla och sa att jag var söt utan smink med ^^ Gillar mina vänner!

Börjar bli bättre...

Hej så länge!


Kommentarer
Dr Hybris

Och varför skulle det vara av snällhet som dina vänner sa att du var söt? :)

2009-10-22 @ 19:18:27
URL: http://doktorhybris.blogg.se/
maaaaaalin

Alla vet ju att vänner är dumma.

Men du är så söt så, med eller utan eller med för mycket smink! Och imorgon kommer jag till plugget, sakna mig inte för mycket :D

2009-10-22 @ 19:26:20
Sara

Hihi, ja de...



Jag kan sakna lite :D

2009-10-22 @ 22:58:04
URL: http://caspita.blogg.se/
Freja

ofta du aldrig vart osminkad under hela gymnasiet? :p jag tror jag kommer till skolan osminkad oftare än sminkad xD har börjat sminka mig lite mer nu efter jag blivit singel igen :p men oftast bryr jag mig inte

och du är assöt utan smink :)

2009-10-25 @ 20:35:07
URL: http://porrfrejker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0