Vad väger tyngst?

Det finns saker som gör att man blir glad om och om igen, som...
  • Att dansa galet till den absoluta favoritlåten
  • Att snacka om de där underbara, gamla sjuka minnena med sina kompisar
  • Att puss på sin älskling
  • Att klara det där matte-talet (som såg omöjligt ut) på första försöket
  • Att få en komplimang av någon nära, eller någon som man kanske inte känner lika bra
  • Att komma hem till världens gladaste hundar
Och listan fortsätter bara... Men så finns ju det där andra, som gör att man blir ledsen om och om igen...
  • Att minnas att någon inte längre finns hos en
  • Att bli sviken av en vän
  • Att titta på den växande läx-högen
  • Att höra någon stänga av mobilen när du ringer
  • Att datorn stänger ner innan du hunnit spara
  • Att känna att din åsikt inte spelar någon roll
Inte heller här är listan fullständig. Men, om man bara ser de där sakerna som gör dig ledsen missar man allt det fina i tillvaron. Så nu väljer jag att gå och sova i min sköna säng och imorgon ska jag gå upp klockan 6.30 och ha ett leende på läpparna. Tanke är fin iaf.

Hej så länge!


Kommentarer
Mali

<3

2009-11-11 @ 02:07:55
Mali

<3

2009-11-11 @ 02:08:23
ingen dy känner

bärs

2009-11-16 @ 12:17:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0