Steget till att bli vuxen

Snart... jävligt snart faktiskt, blir jag 18! 16/4 ... kan ni fatta det? Är "snart" bara 2 månader kvar! Om ni bara kan fatta vad jag längtar ^^ Okej... nu är det inte så att jag tänker flippa ut fullständigt som alla andra. Nej, jag vill bara ha det där lilla extra. Ansvaret för mig själv! Det har jag varit redo för i år och nu ska jag äntligen få det. Mina föräldrar har verkligen ändrat sin inställning och har accepterat att jag snart blir "vuxen". Haha, stor! Jag behöver inte känna mig som den där lilla skiten som bara sabbar för alla. Okej, ingen har väl sagt det så... men jag känner att jag varit lite av ett hinder. Jag är inte den som kirrar falsk-leg och helt utan vidare bara använder det. Så, jag ska inte bli konstig :P Jag vill bara kunna följa med min pojkvän ut när han ska träffa kompisarna. Jag vill kunna säga att jag kommer hem "sen". Jag vill kunna bestämma över mina egna inkomster, utgifter och besparingar. Jag vill kunna GÖRA SAKER. Helt enkelt :P När man seriöst börjar planera sin framtid vill man ju ha det bekräftat att man är stor nog :O Eller hur. Bara en sån sak som körkort vore kalas!

Denna sommaren asså, då är det MIN sommar och jag gör vad jag vill... med motta. Annars drar väl folket "Under mitt tak, gäller mina regler" - kortet xP


Nu blir det plugg! Kultur och Idéhistoria är ju... kul... eller?


Hej så länge



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0