Krisen mellan Sverige och Israel

Okej, är det bara jag som tycker att det hela är sjukt intressant? Även om jag avskyr att titta på debatterna för att jag blir arg så är det ändå mycket intressant. Hur kommer det sig att så fort någonting handlar om Israel och judarna blir hela världen inblandad och det blir en jättesak av det hela? En liten artikel med en liten fundering om organhandel och plötsligt ska IKEA bojkottas och Sveriges regering ska be om ursäkt... herre gud! Yttrande- och tryckfrihet är tydligen bara okej när man tycker som alla andra. Jag är glad över att Freddy stod på sig, fast vad har han för val? Sverige kan inte bara ändra sina lagar för att regeringen i Israel tycker att de kan köra över alla andra. Israel, Guds utvalda land. Om man måste ha bevis och gå till domstol för att tro (vilket journalisten Donald Boström aldrig ens påstått) att israeliska soldater stulit organ från palestinier som dödats av israelisk militär, tycker jag att man ska gå till domstol och fråga Gud, face to face, om han givit judarna Israel och tycker att de kan använda det mot hela världen.
Nå, jag är lite hård, men jag håller med:
- Men regeringen varken kan eller ska ta avstånd från vad pressen skriver, anser Bildt.

Nå, som sagt. Det är mycket intressant och jag ska nog fortsätta följa det hela. Nu när även Norge har blivit indraget.


Nu är det "KORV I UGN" på TV. Måste dra! Hej så länge


Kommentarer
Freja

korv i ugn? :p

2009-08-31 @ 19:13:32
URL: http://porrfrejker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0