Man ska tro det värsta!

Jag har alltid varit en sån som ser mig över axeln när jag går ensam på en gata. Om jag är påväg hem på natten efter en utekväll börjar jag nästan alltid tänka ut en strategi för hur jag ska bemöta en eventuell rånare eller våldtäktsman. Jag kollar omkring mig vilka möjligheter jag har att fly, om det finns några tända lampor i husen runt omkring och hur troligt det är att någon hör mig när jag skriker. Det är säkert lite sjukt på sitt sätt, men jag är riktigt paranoid när det gäller sånt här. ALLA kan vara våldtäktsmän! På facebook har jag precis delat en länk som heter "THROUGH A RAPIST'S EYES" som jag tycker att alla ska läsa, killar som tjejer. Mycket vet man redan, men det är bra att läsa på igen. Och det var även massor med saker som var nytt för mig:

  • Det första en våltäktsman kollar är vilket frisyr du har. Exempelvis en hästsvans eller fläta kan man lätt dra i och överrumpla sitt offer.
  • Överarmarna gör sjukt ont att nypa i, så gör det!
  • Om du ska kliva in i din bil och du har en lastbil eller liknande på förarsidan, kliv då in på passagerarsidan. Ofta lyfter våldtäktsmännen in en i lastbilen när man är påväg in i sin bil.
  • Har du ett paraply är du inget bra offer, det kan du slåss med på bra avstånd. Nycklar kan du bara använda om förövaren kommer riktigt nära, vilket är farligare.

LÄS alltså denna! Det finns för många sjuka människor där ute som vill göra en illa, och då ska man kunna försvara sig. Och kämpa alltid, minsta lilla motstånd och våldtäktsmannen tvekar!

Hej så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0