En text, skriven i rött

Jag blir så arg, så arg, så arg! Hittade en sida på FB där det pågår en lång abort-diskussion. En diskussion som är helt jävla sjuk och där motståndarna till abort väller ur sig absurda argument och tycker sig "vinna".

"Det finns inga argument för abort"
skriven en påstådd biolog och självutnämnd allvetare. "Stäng ner abortkliniker och rädda tiotusensals liv i Sverige varje år", "Abort är mord och kvinnor som aborterar är mördare", "ska man få döda nyfödda och senila gamlingar också" och så vidare och så vidare.

Jag blir fan illamående! Det är så läskigt vilka idioter det finns. Hur kan man kalla dessa kvinnor för mördare, jämföra dem med personer som skjuter folk i krig? En kvinna som gjort abort är alltså en mördare och är då värre än våltäktsmannen som gjort henne gravid tydligen. Han påstår även att om man tycker att det är okej med abort, så måste man ju tycka att det är okej att abortera bort foster bara för att de är flickor, blåögda eller homosexuella. JO, på riktigt!

Han påstår att det inte finns argument för abort, men jag säger motsatsen. Han väller ut sig att det är mord, ordet "mord" är med i samtliga av hans kommentarer, han har ingen förståellse för mamman och frågar hur man kan tycka att det är okej att göra abort i 4e veckan och då inte i 9e månaden. Det finns inga källor och ja, han vet fan INGENTING! Usch, jag är så arg så det jag skriver blir bara rappakalja, men ni förstår vad jag menar hoppas jag.

Jag vill skriva, självklart en mans åsikter, men det är många tjejer som håller med honom. "Använd kondom", "stå för det ni gjort, när ni skapat liv". Så ett snesteg betyder att KVINNAN ska offra allt, låta sin kropp gå egenom en enorm och påfrestande förändring, offra kanske skola och framtid, eventuellt drabbas av livsförändrande konsekvenser eller dö vid en förlossning?!??! För att kondomen sprack? Så, antingen det eller bli kallad för mördare... jomen det känns verkligen genomtänkt. Lägg ner abortkliniker och stämpla kvinnor som aborterar mördare, helt rätt. FAST NEJ!!!! Låt kvinnor dö i barnsäng eller när hon genomgår en svart-abort, helt rätt. FAST NEJ!!!!

Helt ärligt, jag skulle inte ens offra mitt eget liv för att rädda en åttaåring... Ge min fallskärm till ett barn för att själv störta med det brinnanade planet. Och det skulle fan inte han heller! Han kan sitta där och kalla kvinnor för mördare, för han behöver aldrig ta ett sånt beslut. Vara mer mogen än vad som krävs av en 16-åring.

"
Det är verkligen barbariskt, mycket värre än alla terrordåd i världen från muslimer och kristna och andra!!!!" Okej, men tack då Lars Mordechai Lindström, kristen biolog, då hade svaret på allt.

"Dock så måste man komma ihåg att barnet är ett eget liv. Annars kan man enligt resonemanget börja döda förståndshandikappade , bebisar, äldre på ålderdomshem osv bara för att de anhöriga vill det och för de kräver tid för t.ex mamman ." Farväl tro på mänskligheten.

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0