Nu behöver man en paus faktiskt

Sitter och väntar på att nyheterna ska ta slut så att man får se vem som blir vinnare av Idol 2011. Jag ska säga att jag inte har följt årets Idol bland annat för att jag hellre tittat på eller gjort annat. Bard har skrämt bort mig med sina vidriga kragar och skinnhandskar (och framför allt med sina osmakliga, sexistiska kommentarer) och tycker personligen att deltagarna i årets Idol varit för små! Det har varit en helt annan tävling iår, nästan småstjärnorna, där deltagarna inte kan få fram ett vettigt ord när de inte står på scenen och kan inte ärligt frambringa några känslor genom tv-rutan. Jag kan inte säga att de nåt fram till mig någon av dem.

Ikväll hoppas jag ändå att Robin vinner! Han har inte varit kanon ikväll, det har varit lite surt och på vissa ställen har det varit totala missar. Men det är så tydligt att han verkligen vill vinna! Har är så nervös och under framförandet av finallåten hade han gråten i halsen och tårar i ögonen. Det berörde på riktigt för första gången! Amanda är en kopia av Amanda Jensen och jag klarar inte av den stilen alls! Hon döljer att hon inte kan sjunga genom att skrika och kräla runt på golvet. Hon gör om en häftig låt som Song 2 till något helt konstigt och hest, och tittarnas låtval var ju rent ut sagt tråkigt. Självklart är hon ju STARK på scenen och visar vad hon går för, det kan jag inte förneka. Men jag skäms åt henne när programledaren Pär ställer en fråga till henne och hon bara fnissar och sägar: ... Ja?! Som ett annat mongo :S Hon är inte REDO, vad domarna än säger! Hon behöver vara barn ett tag till, gå ut skolan och bli klappad av mamma.

Japp! Mycket åsikter för att inte ha sett alls mycket! :P Sådan är jag! Hur som helst tycker jag det är BRA att Idol tar en paus! De behöver få upp gnistan, för jag har verkligen tappat intresse för hela programmet och det tror jag att andra i Sverige också har. True Talent och de andra kan få testa sin grej ett tag istället. För övrigt, om Idol tar en paus kanske AF och KuMu kan ta över Globen igen till nästa Lucia och sedan hålla kvar det i sitt grepp så att det åter kan bli så fantastiskt som det en gång var!!!

På söndag ska jag åter igen till Globen för att se den strålande Lucia-konserten! Jag rekommenderar alla att gå och titta, finns säkert biljetter kvar, för det är så galet fint!

Nej nu börjar det, hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0