Doften av rök

Idag åkte jag hem till Emil och eftersom han spenderat dagen innan med att halvera grannens häck blev det att elda resterna. Bröderna hade räknat med att det skulle ta dem ca. 2 timmar om de delade på jobbet. Det tog ungefär 6 timmar när det var 5 pers som jobbade samtidigt. Det var sååå mycket att elda och en fet brasa att se efter. Jag och mina blivande svägerskor fick stå runt elden och lassa på, medans killarna forslade veden från grannens tomt. Jag kanske inte var mest effektiv pga min stukade fot. Men jag gjorde så gott jag kunde och det handlade inte bara om att få jobbet gjort. Det var trevligt att hjälpas åt och vara tillsammans. Sammanhållning och samarbete :)

Man luktade ju lagom trevligt efter eldningen, men det fixade man med en dusch!
Nu ska här sovas. Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0