Frivillig Plikt

Idag fick jag brev från pliktverket! Från och med den 1 Juli blir den militära grundutbildningen frivillig vilket innebär att jag nu igen ska meddela om jag är intresserad av att göra lumpen. I brevet stod även när utbildningen börjar och när den slutar. Vill jag så kommer jag att rycka in den 26 Juli, 1020! Det är så snart!!! Senare än vad jag trott, men ändå så himla snart! Jag velar ju fram och tillbaka, ena dagen är jag så säker på att jag vill göra lumpen, och andra dagen vill jag inte. Det är mycket rädsla som står ivägen... rädsla för allt egentligen, som jag inte vill gå in på. Men... 26/7 - 10 till 17/6 - 11... 327 dagar! Det är lång tid... kan bli den värsta eller bästa tiden i mitt liv. Jag ska ha bestämt mig innan den 15 April, annars hamnar jag i utbildningsreserven. Herre min je!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0