Nattfunderingar

Ibland undrar jag om det är bara jag som vill... Visst har jag mina stunder då jag bara känner för att hoppa fram i tiden och inte vara med, men för det mesta vill jag göra något åt saker och ting. Det svåra är att göra det själv. Överallt hör jag "vill inte prata om det där, vill inte ta hand om det där, orkar inte bry mig, orkar inte gå dit, har inte lust att diskutera det där just nu" och det bara fortsätter, hur länge som heslt. Visst är livet jobbigt då och då, sitter i ett sånt läge just nu, men jag vet att jag kommer ta tag i det när det väl kommer till kritan, för jag är en sån person. Jag avskyr när saker bara hänger i luften. Även när det inte är min sak att reda ut så blir det oftast att jag gör det, och det är för att så få tar tag i det som berör dem nu för tiden. Jag lägger mig i, och det klingar inte så bra. Men det finns värre saker: att inte ta tag i sitt liv när man inte trivs. Lättare sagt en gjort... men det är så man får saker att hända. Herre min je, vart vill jag komma med detta? Jag tror inte jag vill ha någonting sagt egentligen... det är bara såhär det blir när tankarna smyger sig på när det börjar bli natt och jag ska sova. Tänk om jag faktiskt bara skulle ligga lågt en hel vecka, nu när jag åker ner till Småland till exempel? Ta hand om mig själv och se om saker händer även fast jag bara lever. Jag lurar mig själv just nu, kommer inte funka! Men det vore lite häftigt. Tänk om jag nu för första gången på länge får höra ett: "Vi behöver prata. Har du tid en stund?"

AJ vad jag har ont i halsen förresten! AJ! Örat säger ifrån också... vad är detta. Kroppens vis att säga att det är dags att sluta kanske :P På ett helt nytt vis iaf... Detta var säkert inget att läsa, bara svammel, för jag är trött. Men det var ju alltid något som man kan kommentera. Lite snålt med sånt tycker jag. Hehe. Nåväl, blir väl att sova nu då :)

Hej så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0