Chillar i stressiga tider

Trots att det är apmycket i skolan just nu och jag borde göra allt och lite till så sitter jag här och skriver ännu ett inlägg. Men okej, man måste slappa lite då och då, annars går det åt helvete iaf :P Tycker jag har varit duktig denna vecka faktiskt! Jag sjöng på begravning igår bland annat. Emils mormor dog för några veckor sedan och igår var det hennes begravning. Emil m. familj frågade om jag ville sjunga och självklart sa jag att jag kunde göra det. Kan man göra någonting i svåra tider, gör man det! Och det kändes dessutom fint att kunna göra något sånt för dem, de blev så glada! De hade önskat "Gabriellas Sång". INTE lätt! Det är massa olika toner i det stycket och det finns bara EN som kan göra den bra och det är Helen själv. Men jag tyckte att jag fick till den bra faktiskt. Hade aldrig fixat pressen utan min underbara musiklärare Annelie som hjälpt mig att öva och kom med bra tips! Hon hade stenkoll och varnade mig för saker som hade kunnat knäcka mig om hon inte hade berättat det. Begravningar är mycket påfrestande, speciellt om man är känslig som jag är. Begravningar är bland det värsta jag vet! Jag är stolt över mig själv som klarade det, och gjorde det så bra som jag faktiskt gjorde. :) Fick mycket beröm efterråt! Jag vet inte vad kantorn höll på med, massa knasigheter. Haha, men iaf.

Idag har jag dessutom tränat! Jag ökar på vikterna som fan :D Jag lägger typ på lite varje gång! Antingen blir det några kilo till som jag lyfter, eller så gör jag övningen några fler gånger. Jag blir så nöjd! Framsteg i gymet alltså ;) Det är roligt när Emil är med också, att vara där med honom. Han uppmuntrar mig hela tiden och hjälper mig gärna. Älskar den mannen. Tänk att vi varit tillsammans i 11 månader <3 Snart ett år! Är så lycklig! Man har räknat månaderna, snart blir det till att räkna år ;) Han följer nog inte med på Friskis-passen än iaf. Jag ska gå med P-Sara på söndag iaf. Det blir perfa. En träna- och plugga-helg! :D

Nu är det dags att börja göra något vettigt. Historiaarbetet ska lämnas in imorgon ju, och nu hämtar jag ju inte små barn från dagis längre, så kan inte smita iväg och jobba. PLUGGA! ;)

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0