Hundvakt

Så var det sommar! Tänk så fort det gick. Jag fokuserade så mycket på uppsatsen att tiden for förbi, och nu är den inlämnad och godkänd. Emil började nya jobbet i måndags och jag hade mitt enda jobb-pass i juni i måndags också så nu är jag ledig och ensam.

Som tur är har jag fått låna hund, Astros husse och matte är på Mallis, så jag är inte helt ensam. Det är så mycket mysigare. I natt skulle han hoppa upp och ner i sängen så jag hade lite svårt att sova, men i övrigt går allt bra. Just nu till exempel ligger han på min stol, så jag kan inte flytta mig en centimeter. Och så fort jag går till ett annat rum följer han efter. Igår var han med Emil ut på en joggingtur och jag tänkte gå ner med honom till vattnet idag eller imorgon så både han och jag kan bada lite.

Man blir ju såklart lite låst när man är hundvakt. Jag kan inte direkt åka iväg någonstans längre stunder. Men jag behöver faktiskt inte åka någonstans för tillfället heller, jag är ju ledig. :D

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0