Tillbakablick på året 2012

Något senare än alla andra lägger jag upp min egen lilla återblick ;) Jag skyller på att jag varit sjuk. 2012 var ett ovanligt dåligt foto-år. Det var väldigt många gånger jag inte tog med kameran eller glömde att ta bilder när kameran väl var med. Jag vet inte om intresset har svalnat eller om det är nåt i mig som känner att det är jobbigt att alltid vara den som tar bilder. Det verkar som att de flesta tycker att det är lite onödigt? Jag vet inte, men jag vill iaf försöka bättra mig. Fler bilder i fler olika sammanhang helt enkelt :)
 
Januari
Började mycket bra med sällskapsspel i goda vänners lag. Man ska börja året med de man tycker om!
 
Jag hade dessutom bestämt att detta skulle bli året jag började träna på riktigt! I efterhand tycker jag nog att det gick ganska bra! Men jag fick ju inse att det inte bara gick att träna för att bli fit.
 
Februari
Besökte det omtalade Klinik-bar med Emil och hans kursare, första utgången för året
 
Emils mamma fyllde 60 år och då blev det riktig fin-fest med godaste buffén
 
Mars
Åkte ner till Kalmar med familjen för att fira fasters födelsedag med en riktig medeltids-fest på Kalmar slott
 
Provade på fish-spa för första gången. En toppenpresent från mamma! Känner att det kunde vara bra snart igen.
 
April
Min och älsklingens födelsedag firades med underbar hemma-middag, bara vi två.
 
Sedan var det överraskningsfest för fröken Snorro, oförglömeligt!
 
Valborg med vännerna på landet för första gången. Alla är glada när det eldas ;)
 
Maj
Första gången man besöker RAW, en födelsedagspresent från Snorran och Ragge
 
Åt underbar våffelbrunch med fröknarna fnitter. Så gott och mysigt så det gärna blir tradition
 
Första doppet för året. Blev tillsammans med min Judas i Sollentuna.
 
Sprang Vårruset med vanliga gänget och fick en fin tid, laddar nu inför nästa lopp!
 
Juni
Firade midsommar på Öland med Emil med kursare, mycket skratt och dans hela natten
 
Gjorde en paj på första skörden av våra egenodlade rabarber, så oerhört mysigt med balkongfika!
 
Firade första förlovningsdagen med Emil <3 30.06.11 <3
 
Juli
Åt lunch i restaurangen där vi nu kommer att ha bröllopsfesten, galet gott.
 
Upptäckte att jag faktiskt kan göra lockar i håret, om jag verkligen vill. Blir ju så fint :)
 
Hade en riktig mys-dag med Sara som började i Gamla stan och slutade på Djurgården.
 
Augusti
Åkte till Ockelbo med bror och kusiner för att fira mormors födelsedag. Utflykten började i solsken och slutade i ösregn, sånt som kan hända på utflykter.
 
Åter igen en tripp ner till Småland, denna gång för att närvara vid kusinens bröllop. Mycket fint och trevligt. Jag och brorsan matchade varandra bra.
 
Återigen en underbart lyckad kräftskiva med härligt folk! Roligaste vi gör typ :P
 
September
Såg Nickelback live i Globen tillsammans med Emil. Ett band jag bara var tvungen att se <3
 
Bowling och middag med bröllopsfölje, men start i bröllopsplaneringen.
 
Planering för att lilla Ella skulle bli på tjocken började.
 
Oktober
Emil sprang tjurruset och kom hem med all möjlig dynga :P
 
Gick på improvisationsteater med vännerna. Fett otippat men roligt. Emil lockade fram skratt på scenen.
 
Inflyttningsfest/maskerad hos Emils kursare. Första gången man fick vara skolflicka.
 
November
Willes födelsedag firades med stand-up på Norra Brunn. En mycket lyckad kväll med god mat och bra komiker
 
Fick filten jag spenderat hela vintern i! Den är i fleece och har ärmar <3
 
December
Pojkarna provade ut kostymer till bröllopet, behövdes bara en gång, blev helt perfekt tillslut!
 
Firade en lugn och bra jul tillsammans med familjen, först med min på julafton och sedan med Emils på juldagen. Ett upplägg som vi nog fortsätter med ett tag till.
 
Firade fantastiskt nyår med ett riktigt muntert gäng, finmiddag på fintallrikar och sedan fetingfest till 12-slaget. Skulle inte velat ha det på något annat sätt <3
 
Där har vi året! Blir inte mycket finare än så :)
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0