Kliar i fingrarna

Jag vet inte om jag har sagt det tidigare, men en av de många saker som jag lärde mig på Resursteamet var otippat nog att sticka! ;) Senast jag stickade var på högstadiet, och då var det precis så jag lyckades producera fram en mössa. Jag tyckte att det var roligt, men svårt, och behövde ofta be läraren om hjälp. Efter det gjorde jag väl några försök till att fortsätta men gav upp ganska fort. Denna gång däremot har intresset hållit i sig även efter praktiken. På hemmaplan har jag hittills lyckats sticka två par handledsvärmare, en halsduk och ett pannband. Nu har jag ett nytt projekt; jag stickar en tubhalsduk till svärmor, och tycker att det går ganska bra! Jag kan fortfarande inte göra speciellt avancerade saker, men man måste ju börja någonstans. Snart sitter jag nog och gör sockor ska ni se ;)

Tycker att det är så himla trevligt att sticka! Man håller sig sysselsatt. Man kan sitta framför sina favoritserieprogram och sticka samtidigt. Och sockersuget håller sig i schack, man kan inte stoppa godsaker i mun om man har händerna upptagna.
 
Några av mina första kreationer ;)
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0