Share it fairly, but don't take a slice of my pie

Pengar, pengar, pengar. Alltid handlar det om pengar och jag blir så jävla matt. Dels för att jag själv är student... det vill säga fattig som en kyrkråtta, men framför allt för att jag inte fattar varför det är så förbannat viktigt. Det är mest obehagligt och otrevligt att hålla på och jämföra vem som tjänar mest, har råd med den fräsigaste bilen eller den störst diamant i den fuckin förlovningsringen. Nej, otrevligt på alla sätt! Självklart är jag beroende av det och det är alltid roligt att ha, men när man kräver det eller stoppar upp det i ansiktet på andra blir jag sur, och så var det med det!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0