Hemma!

Idag, klockan 3 på morgonen, kom jag hem efter en underbar vecka i Dahab med min Emil! :D Det har varit lugnt och skönt, fast även häftigt och spännande! Jag har väl precis kommit iordning, packat upp ur väskan och lagt allt på plats. Jag har kommit i fas med min mejl och snart är det dags att ta en uppfriskande dusch med en ordentlig hårinpackning! Badar man varje dag i klor eller saltvatten och sedan spenderar dagen i 30 grader + sliter det rätt bra på håret!

Under våra dagar i Egypten har vi varit i Kairo där vi såg pyramiderna, (en dröm blir sann!) vi var till och med inne i en av dem, sfinxen, egyptiska museet och en av Kairos parfymbutiker. Vi var även till Blå Hålet där vi red kamel längs Röda Havets kust och snorklade bland fiskar och rev. Det var fantisktiskt! Vi fick även prova på shoppingen som var både spännande och jobbig (Man måste stå på sig när man prutar...) I övrigt hängde vi mest i hotelområdet, som var himla stort så det dög gott. Vi badade mest i den stora poolen, men även i Röda Havet. Vi shoppade i butikerna och åt på alla tre restaurangerna där.

Vi tog det lugnt och hade det fantastiskt bra, men jag ska säga att både jag och Emil är glada över att vara hemma igen!

Bilder och mer kanske kommer sen! Men nu vet ni att jag lever och har fötterna på Svenska mark igen!
Puss och hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0