Ja, ja, ja!!! Fast Nej!

Ja, vi hade vårkonsert idag och det var himla roligt och gick väldigt bra. Man blev taggad efter sambatåget. Och jag fick träffa min Emil, han var och tittade <3 Imorgon ska jag till Malin och leka och se på varan tv. Det kommer bli trevlans! Bio på lördag och ser verkligen fram emot studentskivan på tisdag. Låter bra va?! Tycker jag med! Jag började inte bry mig om att mina fötter långsamt dog ifrån mig förren efter konserten, på väg till bilen.

Men NU sitter jag här och vill gråta en aning... nekad sommarjobb via kommunen. Jag visste väl det! 50 av över 200 sökanden fick jobb och jag var inte en av dem. SÅKLART! Vem vill ha mig? Ingen, så jävla uppenbart... kommer såklart inte få jobbet i videobutiken heller. De känner aldrig igen mig när jag går in, även fast jag varit där många gånger nu och t.o.m varit på dem om sommarjobb. Ica är väl mitt sista kort, och det ser väl inte ljust ut. Och det känns så jobbigt att jag ska behöva tigga OCH bli nekad iaf. SKIT! Varför ska andra ha det så jävla lätt? Det handlar ju bara om kontakter, och inte ens när jag har lite kontakter går det. Jag blir verkligen jätte ledsen! Andra pratar med någon över en kaffe och har jobb på fem min, eller dagen därpå. Andra får jobb serverade på silverfat och måste tacka nej för att de redan har fixat något. Bara att välja och vraka. JA, jag är mycket negativ, nedlåtande och svartsjuk just nu... går kanske över! Men jag VILL verkligen jobba i sommar och jag VET att jag skulle kunna vara så jävla bra på vilken arbetsplats som helst! Bara jag fick chansen... men, NEJ! Min jävla väska har redan gått sönder med, nu måste jag åka och byta. MEN, bara 7 dagar bytesrätt. Idag käpte jag väskan för 10 dagar sedan... detta suger!

Negativ? Aldrig!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0