Avvikande beteende

Sitter med psykologin, eller blev snarare precis klar. Det är sjukt intressant! Psykos, neuros, kris, fobier, schizofreni, stress, depression, normalt och onormalt... hej å hå. Man blir uppslukad! Nu när man har lärt sig så mycket mer om människans psyke börjar man tänka lite extra på hur man själv och andra i ens närhet beter sig och varför. "Är jag normal?" Haha, den har man ju hört. Men ärligt... vad är socialt accepterat, vad är friskt, vad är naturligt? Nå, så länge du är medveten om dina "problem" och det inte påverkar hela din personlighet så är du inte psykiskt sjuk iaf :P Några lättade själar där ute?
Det bästa är, att även om något inte står helt rätt till, man har gått egenom något eller bara känner sig allmänt nere så finns det någon där som kan lyssna och trösta och stötta. Då kan man vara lycklig! Jag är lycklig och tacksam! ^^ Alla förtjänar det, ha någon eller några som verkligen bryr sig! <3

Idag! Jodå, en bra dag! Sovmorgon till 9.40 som vanligt. Fick tillbaka lab på NaturKunskapen, på tiden, och såg bra ut. "Bra!" stod det och man kunde max få "Bra" på den grupp-laborationen. Sedan fick vi veta att sista provet för terminen är flyttad till veckan innan skolavslutning, precis som allt annat! Vi har ingenting alls fram till vecka 23 då vi har allt! :S Ett prov som är uppdelat till två tillfällen, ett till prov dagen däremellan, rep inför studenten, STUDENTEN och en svenska-inlämning. Jaha...
Sedan italienska. Redovisning, gick bra :D Fick tillbaka provet <3<3<3<3 101/110! Jag måste fan få skryta med det. Är så lättad och glad! Sedan knallade jag och P-Sara gåsruset runt. Vi tror att vi gick fel, men skit samma. Det var en trevlig promenad :) Tillsist var det körprov som gick bra trots allt.
Jag var ner till gymet en sväng idag med och det kändes bra. Man blir så pepp! Tränade då med min Emil och Ragge. På gymet delade de dessutom ut gratis bonaqua emotion. Persika och aloe vera, lätt kolsyrat. Jag som är allmänt anti alla dessa bubbelvatten grejer, men denna var verkligen fin! Gillade den :D Var trevligt! "Hörde jag skål, Ragge?!"

Fan, glömde mitt kaffe. Bara att surpla i sig. ;) Sen ska man väl sova om man kan.

Hej så länge!

P.S. Studentskivan i tisdags :O Var hur rooooligt som helst! Verkligen!!! :D Drack min första cosmopolitan (Nöjd nu Linda?) Och fick en gratis cider då jag inte kunde få "rätt glas" till "rätt dryck". Stackars mig :P Var kul att dansa, var roligt att träffa en massa trevligt folk, och var trevligt att Emil var med så att man kunde dansa med och pussa på honom <3 D.S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0