EU-val

Jaha, så har man röstat! Har varit 18 år nu i 2 månader, inte ens det, och jag har redan klarat av steget att RÖSTA för första gången. Kändes bra faktiskt!

Följde med mamma och pappa ner, som den fegis jag är. Ville ju inte göra fel :O Men det gjorde jag väl iaf. Var ingen i lokalen när vi kom så jag behövde inte bry mig om vad "andra" skulle tycka. Bara personalen som måste vara där och de blev riktigt glada över att se mig! "Åh, en ungdom! GUD vad trevligt! Vi älskar när ungdomar engagerar sig!" Var ju ganska roligt att de reagerade så iaf. :P Så jag röstade, gjorde väl inget fel bakom skynket. Men sedan skulle jag ju göra som jag gör. Jag gick fram till mamma där hon stod och lämnade in sin röst, men det fick jag ju inte göra! Man måste hålla avstånd för att bevara rösthemligheten. Så jag backade :P Och sedan skulle jag lämna in mitt kuvert men NEJ, jag hade inte slickat igen det. Ogilitigt! Nå, ingen skada skedd, jag slickade bara igen det på någon sekund så var det inte mer med det. :P Så kan det gå. Jag har röstat nu iaf, gjort min politiska insatts. Det känns :P

Idag var det val!


Ska dricka kaffe nu. Hej så länge.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0