En helg i solen

Hej allihopa!

Har alla njutit av helgen lika mycket som jag har? Skulle tro det :D Kan ju inte bli bättre när solen gassar och det är 25 grader + ute! Sedan att jag bor i ett hus där det är 10 grader varmare inne än ute, oberoende på vad det är för temperatur, kanske gör det lite jobbigt. Mamma och pappa är på utställning och kommer hem först på onsdag och Pär var borta lördag till söndag så den tiden jag och Candie var hemma stod alla fönster öppna och balkongdörren var på vid gavel. Trevligt!

Fredag var en vanlig och tråkig hemmakväll fram till ungefär 20.40 då Linnea skickade ett sms:
Vad gör du? Kan du så kan du ju komma förbi om tjugo minuter? :)
Det är det fina med att ha vänner som bara bor 5 våningar upp i samma hus som en själv! :D Man kan vara spontan och det kvittar vad klockan är för det tar ju inte precis lång stund att förflytta sig. Så, klart man taggade till! Jag bytte mina mysbyxor till Jeans, tog min x-man box i handen och tog hissen upp. Var hur trevligt som helst! Film, kaffe och prat. Plötsligt hade min fredagkväll blivit väldigt bra! :D

Lördagen inleddes med lång sovmorgon! Sedan åt jag frukost i godan ro. Jag gillar att ta tid på mig när jag äter frukost. Men gör det så sällan på vardagarna ju. Därefter gick jag och Candie en långpromenad i solen. Hon tyckte att det var lite jobbigt, men så ska det vara. Hon måste faktiskt gå ner lite om vi ska kunna ta valpar på henne till hösten. (Nu vill jag inte höra något om att det är synd om henne! Alla hundar behöver motion och vi har en kennel. Då måste man sluta tänka på hundarna som små bebisar eller prinsessor som ska äta massor och sova på silkeskuddar). Tanken var även att jag skulle plugga mycket denna lördagen, men blev inte allt för mycket. Jag läste psykologi i 20 minuter på balkongen. Sedan var jag tvungen att gå in. Tittade på vänner med :D Mycket! Vid 5 tiden kom Emil och Ragge med bilen och så åkte vi till Emil. Vi plockade även upp Mobäck på vägen. På kvällen blev det middag, grill, som var hur gott som helst. Var trevligt att sitta ute och äta med! Och sedan blev det timmar med TV-spel som mario cart <3 Så jävla roligt!

Beskrivningen av söndagen är nog ganska kort. Sovmorgon till 11 (om man bortser från att jag gick ut med Candie vid halv 6 och sedan gick tillbaka till sängen vid halv 7 efter att ha matat henne med) och sedan var jag ute nästan hela dagen. Vi åt frukost ute och sedan stannade jag ute. Bikini på och så borstade jag Candie och soooolade! Killarna fixade med ved men när det var klart gjorde de mig sällskap på gräsmattan. Det var hur trevligt som helst att bara steka och parata. Jag fick även chans att vinna i kubb mot Emil två gånger. Han blev arg och jag vågade inte spela mer sedan. Han vann sedan mot Ragge och det var väl tur det. :P Var trevligt för Candie med att vara ute kändes det som. Hon mådde hur bra som helst! Även fast katterna inte var så glada i det... gick bra hur som helst. Emil följde med mig hem sedan och vi hade en mysig hemmakväll här hemma bara han och jag <3

Under denna helgen har jag även lyckats bli frisk! Tack o lov! Jag har druckit massor med vidrigt honungste och ätit både alvedon och halstabletter regelbundet. Jag kan prata och allt :D Smittade både Emil och Sven lite grann på vägen till att bli frisk dock. Så kan det gå.

Blev långt detta! :P Nåja... bara 10 dagar kvar till skolavslutningen nu!!!

Hej så länge!


Kommentarer
Kubbe

Pff... arg... jo okej då, men du ska inte fega ur! ;)

2009-06-02 @ 16:19:58
URL: http://caspita.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0