Inte en blund

Mm... Kola, en av de gamla valparna, är här och trimmas. Han är jättelurvig, ser nästan lite rolig ut :P Mamma jobbade med honom igår och idag. Han stannade alltså över natten. Pga att Astro och han inte riktigt kommit helt överens så fick Kola sova inne på mitt rum. Helt okej tänkte jag... fel!

Så länge jag läste så sov han så gott, men när jag var klar och släckte lampan då ville han inte vara kvar där längre. Hela natten försökte jag prata med honom, säga åt honom att vara tyst, lugna honom, klappa honom... men han fortsatte att gnälla, springa runt och krafsa på dörren. Jag somnade i 5 minuter lite då och då, men som att det räcker för en tjej på 18 år. Knappast!

Klockan 8 hörde jag de andra hundarna ute i vardagsrummet och förstod att mamma hade gått upp. Kola fick gå ut och jag fick sova 3 timmar till, utan hund! Nu är jag lite mer utvilad med andra ord. Så, kanske har skrapat ihop 5 timmars sömn inatt eller nåt. Suck.

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0