Sankta Lucia

Imorgon smäller det... Lucia! Ett ovanligt Lucia-år blir det, utan lucia i storkyrken eller i skolan. Men jag ska ju som sagt gå i Mörby iaf. Kom, kom, kom och titta! :) Sedan är det lucia i globen på söndag. Det är konstigt hur lucia, en så obetydlig högtid för många här i Sverige, har blivet en av de mest betydelsefulla för mig. Alla år har det varit en så stor och häftig grej, sedan jag gick i 4an! Jag hoppas verkligen att det ska fortsätta vara lucia-tåg i globen (världens största!) och att inte skitidol kommer ivägen. Nej, jag gillar Idol! Men varför ska de ha det samtidigt som Lucia för? IDIOTER! Veni emanuel in my heart, så är det!

Så, hoppas att alla får en bra Lucia-dag imorgon!
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0