Bonus!

Igår, runt halv 7 kom jag hem från småland. Det har faktiskt varit en del härliga dagar med föräldrarna och släkten. Att sitta och snacka med sina kusiner som man inte träffat på år var extra trevligt. Min favoritfarbror kom förbi med gitarren och han och pappa spelade när jag sjöng (De behövde seriöst hjälp!) Så, lyckade dagar!

Det som gjorde resan så speciell, gjorde den olik från mina andra resor till landstället, var att jag fick övningsköra! Varje dag! :D Flera timmar! Snacka bonus! Vi började snällt på en parkering och tillslut hamnade jag på en 90-väg! Några tabbar gör man, men går inte att jämföra med utvecklingen! Det gick väldigt fort för mig att känna mig bekväm bakom ratten. Jag vill köra upp imorgon! :D Inte för att jag skulle klara det, men iaf! Jag är motiverad nu kan man ju säga ;) Jag vet inte om jag vågar skriva om min och pappas nära-döden-upplevelse :P Jodå... det blev helt enkelt väldigt mycket att tänka på plötsligt :P Jag hamnade på 90-vägen för första gången... pappa hade inte förvarnat mig alls utan vi bara körde. Gick bra där, hålla sig på vägen är inte allt för svårt. Men sen kom det en annan bil bakom mig. Då blir man ohjälpligt lite mer spänd. Det var cyklar på vägen lite längre fram och pappa börjar förklara att snart kommer det bli hastighet 50 på vägen och att jag måste vara nere i det då för att det är en fartkamera längre fram. Jag ska dessutom svänga vänster... någonstans! Jag tyckte mig förstå vart vi skulle ta vägen, men helt plötsligt säger pappa: "Häääär ska vi in!" Jaha, tänkte jag och svänger ratten åt vänster utan att titta och ser precis arslet på en buss precis fara förbi. Jag missar precis trädet som lutar ut över vägen på högersidan. Pappa skriker och jag skrattar. Hur fan lyckades jag?! Sedan parkerade jag lugnt och stilla vid butiken Tempo.

Jag och P-Sara var ute igår med! :D Vi möttes i Mörby Centrum runt 10-tiden och åkte sedan in till stan. När det var världens längsta kö till Ace Mango gick vi till det bekanta Spitfire och tog oss varsin Weston. "Hörde jag skål?!" Vi blev kvar där ett tag, kanske till en bit över 12, och då hade vi pratat om allt som hänt den senaste tiden och det var hur härligt som helst att bara få prata av sig! Sedan gick vi tillbaka till Ace och då var det ingen kö alls! Dock ett inträdes pris på 100 kronor... jag blev lite ledsen i ögat... men bara för någon sekund! Sjukt bra ställe måste jag säga! :) Fattar varför det är så populärt! Sarorna drack, pratade, skrattade och dansade halva natten! :D Vid halv 3 var det dock verkligen dags att gå... vingel och klackar i dimman är inte det bästa. :P Vi tog varsin cheeseburgare på McDonalds innan vi gick till tunnelbanan. Runt 4 hade jag hittat sängen, lycka!

Idag sov jag till 11 och märkte att jag mådde oväntat bra. Det brukar ju vara så att man tror att allt är toppen när man vaknar, men så fort man reser sig ur sängen slår helvetet ut! Men inte idag! :D Långt ifrån världsrekord! Jag är lite seg och lite fumlig, har sjukt ont i fötterna, men i övrigt mår jag bra! Inget illamående, ingen huvudvärk, inget sånt! :) Tack! Klart grädden på moset! Man har haft en barnsligt rolig utgång, och sedan ingen baksmälla och ångest dagen efter. Bonus!

Nu ska jag snart åka till min Emil! <3 Har saknat honom 1000 gånger om, och speciellt igår! Snart hos min mysman <3
Hej så länge!


Kommentarer
Pussycat

haha. bra sara, bra! Men kul att du kommit igång med körningen nu :) Då är vi två. Jag ska in till stan om en halvtimme och skriva kunskapsprovet. Det kommer gå åt helvete. yeahyeah. Vi ka väl hitta på något snart? Du kan ju introducera mig för din vän mr spitfire :p pözz



2009-08-03 @ 12:08:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0