Bara att börja känna sig som hemma

Sitter hemma hos Emil och skriver detta. Emil lämnade mig här när han stack till jobbet idag... kl. 8.30. Han är hemma igen runt tio ikväll. Samma sak imorgon. Jaha. Har lite svårt att komma på saker att göra. Tidigare har jag bara varit ensam med resten av familjen i 2 timmar, nu är det hela 6 ½ timme kvar, och jag har redan varit här i 7 timmar själv. Var iväg med Emils föräldrar till Ellboda och gick en sväng på dryga 6 km. Solen låg på och det var härligt. Fanns en hel del blåbär på sina ställen också. Kan ju inte säga att jag tyckte det var så jobbigt som de äldre, men det tog lite i benen iaf. Ska köra styrkepass lite senare också så har jag varit riktigt duktig idag! Men vad ska jag hitta på och göra just nu? Jag bor ju inte här... visst säer folket att jag ska känna mig som hemma och får göra precis vad jag vill, men det känns ändå lite knas. Funderar på om jag ska läsa en stund. Har fått en bok av kusinen. Den kända "Flyga Drake". Har läste lite grann och den verkar rätt okej. Jag är ju inte så mycket för att läsa i vanliga fall. Kan bara komma på en bok som jag verkligen fallit för och inte kunnat lägga ifrån mig, i övrigt blir jag inte berörd av böcker. Är verkligen mer en filmmänniska! Men har någon boktips så skadar det ju inte. Skulle vara häftigt att hitta någon totalt slukande roman någon gång :)
Hehe, nu sover hela huset på lite olika ställe. Då kan jag nog ligga och läsa i lugn och ro, eller själv vila lite, vi får se. Vilar jag går tiden snabbare iaf och då är min man här snart. Kalas!

Hej så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0