SL suger!

Okej.. inte jag alltså: Sara Lindén... utan SL som i "Stockholms lokaltrafik". Idag var första gången på länge som det inte svek mig! Det börjar bli kallt igen och jag hade kollat upp att bussen hem från skolan skulle komma 16.44 och den kom 16.45 :O Det är INTE ofta det händer!! Jag blev mycket glad. För ärligt, det har varit ett helvete att ta sig hem den senaste tiden. När det var som kallast med en massa minusgrader var det ju såklart mest kaos. Snö och is på vägarna, visst, men det kan inte bara vara det som gör att bussen kommer 20 min sent!!! Inte en chans... Och vad är grejen med de här korta bussarna, varför är det aldrig någon lång buss som kommer? Okej, det är långa bussar klockan 11 på morgonen när det inte är någon som åker. Men när det är 100 pers som väntar på en buss klockan 16 och den dessutom som är sen, DÅ är det en kort jävla buss! Det kommer inte ens extrabussar längre... blir så jävla sur! Busschaufförerna är ju inte roliga heller, jävlas med var de ska ställa sig, låter inte folk gå på där bak, är otrevliga som fan, och tvingar oss att stå ihopklämda allihop och STANNAR SEDAN PÅ ALLA STATIONER FÖR ATT FLER SKA GÅ PÅ! Vad är det för något? Det går inte... fixa SL! TACK?! Detta var bara en station... gick till danderydsberg en gång och trodde att det skulle vara ett säkert kort, men NEJ. Jag stod i en halvtimme och väntade på att en buss skulle dyka upp. Den första måste varit inställd... för den kom aldrig, och efter lååång tid kom det en halvtom buss som bara åkte förbi vår station... och sedan stannade vid hållplatsen efter! Då höll jag på att dö. Så kom det tillslut en buss, men det tycker jag inte ska förlåta allt. Vad är det för företag egentligen? Och gnälla på busschauffören får man inte göra heller, då blir man avslängd. AS!


Men, fortfarande, idag var allt bra! Behövde inte vänta alls länge :D Det gillar vi. Jag vägrar stå rygg i rygg med några dryga idioter igen! Jag vägrar! Blir en armbåge i sidan på dem då så att de ramlar eller faller av bussen xD Bara säger det! De som bör akta sig, vet vilka de är!


Var bara tvungen att få skriva ett surt inlägg om SL. Behövde verkligen det ;) Nu kan jag plugga!


Hej så länge



Kommentarer
Fröken Strååt

håller med till 1000%. Sl borde gå på plankan!

sen, vad är grejen med att ingen någonsin fattar att det kommer snö på vintern i sverige? varje vinter är det samma visa; 20 minuters förseningar pga av snö. Liksom, va fan hade de väntat sig i december och när det är -10 grader ute? Heter de "stockholms lokaltrafik" borde de veta hur man byter till vinterdäck! Shame on them.

Vi skulle kunna skriva en liten uppsats om alla fel som Sl har :)

2008-12-04 @ 18:42:02
psara

Gahhh!!!

Det är så sant;(

SL= epic fail (ibland iaf) !!

2008-12-05 @ 11:03:33
Sara

Haha, ni är för roliga ni! ;)

2008-12-05 @ 15:45:19
URL: http://caspita.blogg.se/
SL

Kom igen, gimme a break, jag är fattig och frugan slår mig... :(

2008-12-08 @ 16:51:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0