TV-serier

Blondinbella har aldrig varit en bloggare som jag har följt. Har alltid tyckt att hon blandat sig i sådant som hon inte är tillräckligt insatt i, men nu verkar hon ha flippat ut totalt.
 
Däremot gav hon mig precis inspiration till ett blogginlägg när hon listade sina 10 favoritserier. Jag är ju själv en riktig serie-nörd så jag kände direkt att det var något som jag ville göra. Jag hade dock svårt för att göra bara en "top 10", det behövde bli en lista upp till 15.
 
Jag valde att inte göra en lista över "vilka jag gillar bäst just för tillfället" utan det fick bli en lista över "hur har jag känt för serierna genom tiden". Alltså, serier som jag idag kanske inte skulle välja att titta på kan ändå få en plats i listan eftersom jag vid tillfället jag faktiskt tittade på dem ÄLSKADE dem. Och serier som jag idag ÄLSKAR kanske hamnar lite längre ner eftersom jag kanske inte gillade dem jättebra i början, eller för att jag kom in i serien väldigt sent, osv. Jag kan såklart resonera runt och runt i evigheter... men här kommer listan.

Saras top 15- lista: tv-serier

  1. Vänner
  2. Gilmore Girls
  3. Grey’s Anatomy
  4. Förhäxad
  5. Once upon a time
  6. The Vampire Diaries
  7. Parenthood
  8. Sex and the City
  9. The Big Bang Theory
  10. True Blood
  11. Cougar Town
  12. Scrubs
  13. Rederiet
  14. Sunset Beach
  15. Desperate Housewives

Girls, Arrow och Elementary är några serier som jag precis börjat titta på. Vi får se om de någon gång kommer att smyga sig upp på listan. New Girl och House var inte heller långt borta...

 

Att "Vänner" hamnade högst upp kan knappast ha förvånat någon. Och det är ju den bästa serien genom tiderna! ;)

 
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0