Allt kan vänta, eller?

Har en hemmadag för plugg idag, och förhoppningsvis kommer lite av tiden att gå åt till det. Hemtentan ska in på söndag 24.00 och jag har hittills bara öppnat ett nytt dokument i princip. Att börja skriva känns enormt tråkigt. Saknar sals-tentorna! Nog var de jobbiga också, på sitt ångestfyllda sitta-och-prestera-i-3-timmar-sätt, men det var inte 10 analytiska och "kritiskt tänkande" fyllda sidor som detta är. Man sitter hemma skäms i dagar för att man aldrig börjar...

Nåja, det var inte vad inlägget skulle handla om! :P Det jag skulle skriva var att när klockan blir 12 idag ska jag ringa till brudbutiken och höra när jag kan komma in och betala för min klänning. Då är den min, min och bara MIN! Jag ringer också för att bekräfta att jag inte behöver ta den med mig efter att jag betalat den. Jag är ganska säker på att de förvarar den åt mig, men jag såg skräckbilden framför mig; tvingas åka med den på tunnelbanan och garanterad bli rånad! Här chansar vi inte :P Men åh vad sugen jag är på att ta hem den också, att prova den hemma i lugn och ro för mig själv och verkligen granska den och mig i den. I rätt skor, när jag väl valt det, och kanske smycken. Jag vet att det kommer att finnas tid för det sen också, och att den ändå måste läggas upp mm, så det spelar ingen roll. Men hallå, hur ofta kommer jag ta på mig den EFTER bröllopet? Man ska väl passa på? :P Fast nej, den är säker i butiken! :) Spännande är det!

Idag är det förresten tulpanernas dag, enligt Jonas och Anton på Rockklassiker (jo, de pratar om sånt också <3). Jag undrar om Emil kommer att köpa hem några tulpaner till mig, vore mysigt! Jag skulle såklart kunna köpa själv, men hade inte tänkt att gå ut alls idag egentligen. En inne-dag för plugg som sagt, kanske skulle ta tag i det. :P

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0