"Ta-dah! It's short for ''Da-da-da-da''

Ja, det tog tid! Och jag tyckte det gick bra, glömde bara bort "en nypa salt" i bröden, men så fick det bli. Mina semlor är inte bättre än de köpta dock... eller så var det bara ett första intryck. Jag har smakat en semla och den åt jag även fast jag redan var ganska mätt efter allt tjuvsmakande av degen... jag gjort i ordning 2 semlor som jag och Emil ska äta efter middagen, då kanske jag gillar dem bättre. :) Och med gillar bättre, menar jag INTE att de inte var goda, bara att de inte var 100% perfekt.
 
Jag har också insett att 24 färdiga semelbullar inte är det optimala om man inte typ bjuder in en massa folk. Vad ska jag göra med dem nu!? Jag tror faktiskt inte jag kan äta så många ens om jag skulle vilja det... jag får helt enkelt frysa in hälften tills vidare. Detta är lite synd eftersom de är som bäst nygjorda, men så går det när man tror att man ska vara ekonomisk och hemnära :P
 
Fluffiga släta bullar <3 Jag gjorde dem i lite varierande storlek, både för vanliga- och minisemlor.
 
Min första egengjorda semla, stolt!
 
Dessa två väntar på mig och Emil efter maten. Ett tips på hur man får triangel-locket är att klippa det med sax. Smidigt :)
 
Hej så länge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0