Nya utmaningar

Middagen igår var väldigt trevlig! God mat och trevligt sällskap. Efterrätten var nog ändå bäst ;) Glass, grädde och jordgubbar i nån vin/lime-sås. Nomnomnom!
 
Emils mamma fick denna av mig igår:
 
För ett tag sedan bad hon mig att sticka en tubhalsduk till henne, och jag sa att det gick bra om hon köpte tyget hon ville ha och ett par rundstickor. 3 veckor senare hade hon en halsduk ;) Detta är nog det svåraste och mest tidskrävande jag gjort hittills. Tyget var väldigt tunt så jag behövde lägga upp nästan 180 maskor och sedan fick jag sticka tills garnet var slut. Såhär ser den ut på mig:
 
 
 
Jag är väldigt nöjd faktiskt och det verkade som att Emils mamma blev glad också. Jag kanske gör en åt mig själv en dag. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Nästa utmaning kanske blir en mössa eller nåt, vi får se.
Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0