Oh, oh, oh, what a dog says!

Jag har en så klok farbror (även fast det nog inte var han som kom på det från början)! Han la upp detta på facebook och jag blev helförtjust! Precis såhär ska man leva!

Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:
  • När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
  • Låt alltid frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
  • Bits inte när det räcker att morra
  • Låt andra få veta när det inkräktar på ditt område
  • Spring, hoppa och lek en stund varje dag
  • Ta en tupplur då och då, sträck alltid på dig innan du går upp.
  • Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring
  • Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig på rygg i gräset.
  • Oavsett hur ofta du får skäll, tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams igen
  • Njut av den enkla glädjen i en promenad
  • Låtsas aldrig vara något annat än du är
  • Om något du vill ha ligger nedgrävt, gräv, tills du hittar det.
  • När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.

 

Som nu till exempel, tänker jag ta en liten tupplur och därefter sträcka ordentligt på mig! :D

Hej så länge!



Kommentarer
Dr Tupp

Men du SPRANG inte direkt o mötte mig när jag kom hem inte... lunkade snarare. ;-)

2012-02-02 @ 18:11:33
URL: http://doktorhybris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0