Första hindret

Idag ringde vi till kyrkan för att kolla vilka tider det brukar vara för vigslarna. En liten koll bara så vi vet vad vi ska säga när vi ligger på låset den 3e september. Och kvinnan vi pratar med, en vikarie f.ö., slänger ur sig att vi kanske inte får vara i kyrken den dagen! Att just den helgen kanske alla vigslar kommer ske i ett kapell istället. Hon "visste inte säkert", men "så var det iaf denna sommarn". Varför nämndes inte detta för två månader sedan?

Jag vill inte byta datum, vi har ju bokat lokalen, och framför allt pratat om detta datum som "vår bröllopsdag" hur länge som helst nu. Hur bestämt är detta egentligen, och svårt är det att ändra isf?! Ja, som säkert märks har jag lite ångest över detta nu.

Emil gick genast in i "fixing mode" och ringde och preliminärbokade helgen efter på festlokalen med, vilket jag är tacksam för. Men för mig handlar det inte om att "bara byta datum"... självklart kommer jag över det om det inte går att lösa på annat sätt. Men jag måste få bli lite ledsen när det blir krångligt och problem.

Så nu är vi i en gråzoon, det är bara att vänta till 3e september och hoppas att det löser sig smärtfritt. Jag får bara gå runt och försöka ignorera varninsklockorna som ringer i huvudet.

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0