Nyttig/Onyttig

HERREGUD vad otränad jag är! :O Jag blir nästan rädd... Jag måste köra stenhårt i sommar!

Att jogga ner till Kvarnis gick mycket bättre än vad jag väntat mig, där blev jag nöjd. Även om det är nerförsbacke större delen av vägen dit, så gav det en liten kick och jag blev ännu mer taggad inför passet.


I början kändes det bra, och med solljuset och bra låtar börjar man ju såklart ge lite mer än vad man kanske klarar av... host, host... När vi började jogga runt började jag känna hur stark solen var, hur varmt det var och hur TRÖTT jag blev. Mot slutet trodde jag att jag skulle dö!!!


Kaxig tjej förvandlas till en röd tjej (blir alltid superröd i ansiktet efter att jag tränat) och jag gick långsamt hem, hela långa backen hem... Men efter en dusch kände jag att det faktiskt hade varit lite skönt med. Jag fick lite extra energi och man känner sig ju alltid duktig när man klarat av något jobbigt.


Jag unnade mig faktiskt att baka klart kakan och ska nu ta mig en bit! Smakade den lite nyss och kan säga att den är fantastiskt god! Jag bakade den efter ett recept i boken "Fler kladdkakor" av Mia Öhrn som jag fick i studentpresent av Emils familj. Kladdkaka med daimgrädde heter den och vill ni ha receptet är det bara att säga till ;)

 

Tänkte även se en film ikväll till kakan. Antingen ser jag "10 orsaker att hata dig" eller "John Tucker Must Die". Har inte bestämt mig än. Vilken hade ni valt? Någon som är favorit? :)

 

Hoppas kvällen blir fin! Hej så länge!



Kommentarer
Linders

Recept??! Jag vill smaka!!!

2010-07-01 @ 22:23:45
Sara

Haha! Ja då får jag baka en ny nästa gång jag är hos Emil ;)

2010-07-02 @ 16:54:53
URL: http://caspita.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0