I mästarens tjänst

En bra bok-titel om jag skulle få för mig att skriva en roman. Men fick duga som rubrik idag :P

Hur har alla det idag? Det är faktiskt inte supervarmt ute idag, det har till och med regnat, vilket är lite skönt. Men jag hoppas att kvällen blir finare. Ska nämligen till P om nån timme på grill-kväll och då vill man ju inte att det ska vara kallt och ruskigt.

Igår hade jag det himla trevligt med Linnea :D Vi köpte varsin glass och satte oss ute på en trappa där vi såg ut över vattnet och kastellet. Vaxholm är faktiskt himla fint och jag har (som jag brukar säga) hängt alldeles för lite i Vaxholm för att vara tillsammans med en vaxholmare! Hur som helst satt vi och pratade och sedan gick vi in i några söta butiker. När jag kom hem passade jag även då på att kolla runt lite i affärerna i Mörby centrum. Det blev bara fönstershopping och jag hann bli lite nedstämd. Fanns så mycket som jag önskade att jag hade råd med! Ett par urläckra skor, en lång kavaj, ett nagellack mm. Jag hittade även en massa inredningsprylar som inte sänkte min skaffa-lägenhets-lust...

Så när Emils bror ringde mig igår kväll och frågade om jag ville hjälpa honom några timmar på jobbet idag blev jag superglad! 5 timmar och trevliga pengar! Jag hade tänkt vara på plats till kvart över 9, men eftersom jag måste glömt ställa klockan igårkväll vaknade jag av mig själv bara några minuter innan bussen gick. Så det blev att jag fick ta nästa och var där till halv 11 istället. Sen rullade tiden bara på! Gick och gjorde mitt och bad om hjälp ibland. Jag hoppas att jag kan få in en fot så jag kan börja jobba där "på riktigt" lite då och då. Jag hoppas att mästarn är nöjd med min insats en dag som idag som idag!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0