Desperat!

Har massor med jobbansökningar som jag ska skriva ut (har inte orkat eller kunnat) och jag tycker att det är så jobbigt att tigga jobb! Framför allt när alla säger nej. Jag är väl för desperat! Det lyser säkert egenom och alla chefer som träffar mig tänkar alla samma tanke; Henne kan vi ju inte anställa! Hon måste ha någon störning!

Jag har spanat in alla jobbplatsers e-postadresser och skickat ett gulligt mejl om att jag gärna skulle vilja komma dit, lämna en ansökan och prata lite med bossen... Säkert patetiskt och fel, men jag gör allt folk! Det här håller inte! Inom 5 månader blir jag fattig, på riktigt!

Hej så länge!


Kommentarer
Mästaren

Hej du!



Mår du bättre? ...kan ju alltid bli värre...:)



Ett tips. Kliv bara in på stället du vill söka jobb på, fråga efter chefen, och se till att få ett snack på en gång. Vänta inte på att de ska svara på mail eller så. Kliv in, röj upp! ;-)



När jag var arbetslös i Halmstad, gjorde jag så på över 30 ställen under två dagar. Jag hade en bunt CV:n i ryggsäcken, och såg till att direkt få prata med chefen. Inte två veckor senare, utan på en gång.



Över 30 "inklivningar" gav 4 napp, om jag inte kommer ihåg fel. Sen var det JAG som kunde välja!



Jag tror du ska se till att få upp ANTALET ansökningar ÖGA MOT ÖGA, och inte ta kontakt via brev, e-mail eller telefon.



Jag vet att det tar tid. Minst ett par tre dagar.

Jag vet att det är jobbigt. Nervös, pirrig, stressad under tiden, och sen helt slut efteråt.



Men jag vet också att chefer ofta gillar de som vågar "kliva in" och visa varför just de ska anställas.



VH.



2010-01-28 @ 08:41:15
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/
Sara

Det är bättre! Jag vet iaf att det har varit mycket sämre! Kliv in... suck! Läskigt men helt rätt! Har tänkt ta tag i det och kliva in flera gånger och fegat ur. Tänkte att om jag skrev ett mejl innan jag klev in så kanske det skulle kännas lättare. Har fått några svar där de flesta säger att de inte behöver folk men att det blir platser till hösten... Nåja, jag kliver in!

2010-01-28 @ 17:14:37
URL: http://caspita.blogg.se/
Mästaren

Ja det är bra!



KLIV IN!



VH.

2010-01-29 @ 08:01:07
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0