Vårkänsla

Idag försov jag mig verkligen! Var länge sedan jag försov mig så brutalt! Jag vaknade en halvtimme innan min första lektion började, 8:10 :S , och jag skulle aldrig hinna med min buss. Som tur var hade mamma stannat hemma och efter att ha slängt på sig de första kläder i sikte, dragit ett drag mascara på vardera ögas ögonfransar, satt upp morgonfrillan i en knut och hällt kaffe i en dricktermos satt vi i bilen. Jag kom 5 min sent och lärarn verkade inte bry sig :P Det var kanske inte den härligaste starten på morgonen, men efter matten tog jag och Ella en löprund runt sjön bredvid skolan. Det var stört jobbigt att springa i den hala snön, men efterråt kändes det riktigt bra. Jag fick massor med kommentarer för min charmigt röda färg som jag alltid får i aniktet efter att jag har ansträngt mig... men jag kan ta det nu... Var värre för 5 år sedan! :P Hur som helst, efter att vi sprungit kände jag mig stark och full av energi (fram till filosofin :P) Nämen, när jag kom hem så gjorde jag lite ansiktsbehandling, bläddrade genom Kicks vårkatalog som jag fått hem och målade sedan naglarna. Det kändes avslappnande och fräscht! Jag är verkligen redo för vår nu! Vill inte längre gå runt i tjocktröjor och långbyxor, vill ha klänningar, kjolar och söta toppar! Tror att vårmodet blir bra, pastell, mycket färger! :D Ut med 80-talet och fram med romance! Är redo för att se de första vårblommorna bryta sig genom snön! <3

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0