Power of Pilates

Igår skulle jag gå till gymet men hela mitt jag, varje muskel i min kropp vägrade! Jag hade verkligen träningsvärk efter helgens insattser så det fick vara. Däremot tänkte jag att jag skulle gå till gymet idag istället, tisdagar då jag annars kommer att ta en paus. Men, det kändes inte roligt att gå till gymet idag heller. Jag har ingen att prata med och att gå ut i kylan när man precis kommit hem är ingen höjdare. Men så såg jag min pilates-dvd i hyllen. Det blev ett tufft träningspass på 50 min och nu känner jag mig nöjd. Pilates är en märklig form av träning! Du blir inte svettig, du blir inte andfådd eller trött men efteråt känner man verkligen styrkan innifrån och att musklerna har fått arbeta. På min dvd står det så fint "Ökad balans, styrka, rörlighet och smidighet samt mental styrka! En ytterst effektiv träningsmetod som ger en stark och smidig kropp. Pilates är mirakelmetoden som får dig att må bättre - så att det syns!" Låter inte helt fel! Träningen blir extra effektiv när man har en hund vid namn Astro som ska vara med matte och stötta. Han blev dock utslängd när han tyckte att han skulle ställa sig på min rygg under plank-övningen... :P Nu är jag hur som helst full av energi och känner mig starkare än tidigare!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0