Några dagar i södern

Jag var alltså nere i småland i några dagar och hade det allmänt trevligt! :)

Försökte att ta det lugnt och bara vila, men det var bara lugnt den första dagen i princip, för på tisdagen kom min farbror till oss med familjen och sin nyköpta husvagn och stannade till och med torsdagen. Mellan tisdagen och onsdagen hade jag min kära låtsastvilling Malin på besök. På onsdageftermiddag kom min faster med familj förbi och fikade och på torsdagen kom min andra farbror och hans sambo också ner på en fika.

Det var inte som att det var jobbigt på något vis, det var bara roligt att träffa alla, men man kan ju inte bara lägga sig ner och göra ingenting på samma vis när man är själv som när hela huset är fullt med människor. Det är ingen stor stuga heller, skulle höfta på att den är 35 kvm. Tur att farbror Peter hade husvagn, annars hade det blivit problem med sovplats.

Med alla människor som var där blev det mycket att sitta och prata. På onsdagen bröt solen genom regnmolnen och vi fick fortsatt fint väder, så då passade jag och Malin på att sola. Jag blev lite bränd i sensommar-solen till och med. Det blev en hel massa kortspelande också och jag och Malin skrattade så vi fick ont i käkarna båda två, precis som vanligt. Det är så himla roligt att träffa Malin! Vi ses ungefär en gång om året, men det blir aldrig pressat utan det är lättsamt och roligt och man skrattar åt allt. När jag är med Malin blir jag en väldigt glad och positiv person, vilket jag vet att jag ibland har svårt för att vara, och det gillar jag! :)

Att träffa släkten i Smålan är något som jag också uppskattar och värderar och jag hoppas att vi också ses mer i framtiden!

Mycket lek med hundarna blev det med. Det finns ju hur mycket kaniner som helst där nere vilket gör hundarna galna med alla dofter. De trivdes! :P

Något negativt; de långa blickarna! Väldigt otrevligt faktiskt!

För att sammanfatta, i stort sett var allt bra! Men jag måste säga att det är skönt att vara hemma!
Nu är Emil här! Har saknat min man! <3
Hej så länge!


Kommentarer
Mäster

Fortsätt att jobba på att vara positiv. Det kommer ge frukt. Jag har sabbat för mycket för mig och andra genom att vara den evige träbocken. Bli inte som jag. Stå på dig.

2010-08-07 @ 18:44:22
URL: http://nedlagd.på.riktigt
Mäster

Fortsätt att jobba på att vara positiv. Det kommer ge frukt. Jag har sabbat för mycket för mig och andra genom att vara den evige träbocken. Bli inte som jag. Stå på dig.

2010-08-07 @ 18:45:00
URL: http://nedlagd.på.riktigt


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0