Det kliar i fingrarna

NU har Sara och jag varit på den där intervjun med Pierre, mannen som komponerat "Livet har sina goda stunder" och OMG vad perfekt det var! :D Hans projektledare Linda välkomnade oss. Vi fick kaffe och en rundvisning. Det var hur fint som helst med studio och allt, även fast det var ganska litet. Vi fick träffa en av ljudteknikerna som jobbade och det var trevligt att träffa honom med. När Pierre pratat klart i telefon började vi intervjun och det var hur lättsamt som helst. Vi hade blivit "varnade" om att när Pierre verkligen börjar så kan det vara svårt att få tyst på honom :P Och det var det verkligen! Vi presenterade oss och vårt arbete och sedan drog han igång och allt han sa var ju bara hur intressant som helst och vi fick så otroligt mycket bra information! Jag hade aldrig trott att det skulle gå SÅ bra, och jag måste säga att jag blev lite kär i hans yrke! Jag ville också bli reklamare och kompositör. Det var svårt att fatta i början, men han är en stor person i sin branch :O Har gjort hur mycket som helst båda i Sverige och utomlands. Massor i Europa med. Det som gjorde att mötet med honom var extra bra var att han inte bara gav oss tips utan även vidare kontakter. Vi förklarade för honom att vi bl.a. hade haft svårigheter med att nå "Byrå King" som gjort ICA:s reklamer, och då gav han oss e-post adressen till killen som komponerat "ICA:s egna varor" Precis den som vi ville få tag på :D Snacka om flyt!

Nu vill jag verkligen bara sätta mig ner och komponera egna ljudloggor! Det kliar i fingrarna, vill skriva ner alla tankar och idéer som flyger i skallen just nu :D ÄLSKAR att det rullar på så jävla bra som det gör för mig och Sara!

Hej så länge!


Kommentarer
Freja

har ni typ reklamlåtar på ert projektarbete, eller? :p

2009-10-25 @ 20:30:32
URL: http://porrfrejker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0