New Moon igår

Nu har jag alltså sett filmen! Efterlängtade New Moon!

Jag tänker inte vara en sån där jobbig person som jämför bok och film (säga att boken är såååå mycket bättre, film och bok kan inte vara samma) utan tänker bara säga att jag verkligen gillade filmen! Det gjorde jag :D Tror dock att jag var mest förtjust bland mitt sällskap :P Och jag fattar det, lovar :) Tänker aldrig gå på en premiärdag igen heller. Människor är ju inte kloka! Halva salongen bara skriker för att någon tog av sig tröjan, och halva salongen skriker åt dem att hålla käften. Det är så överdrivet så det finns inte! Jag är inte en sån som pallar :P Och att gå på natten, vid en premiär är ju ännu värre! Då är det inte bara vanliga skrikande fans, utan även några fulla skrikande fans. Suck! Nå, jag pep till av lycka vid sista repliken ^^ Typiskt att man nu ska vänta så himla länge på tredje filmen.

Vad mer kan jag säga? Hm... från min synvinkel, som läsare av böckerna, kan jag väl då säga (utan att jämföra :P) att även fast jag visste att mycket skulle försvinna så var det tråkigt att så många mysscener försvann. Och det gick väldigt fort allting, tyckte jag. När resten av mitt gäng tyckte att det var segt emellanåt! Se där! Humorn finns kvar iaf och kvalitén är ju makalöst mycket bättre om man jämför med Twilight! OMG! Många saker hade de gjort väldigt snyggt!  :) Tack! Sedan... ja, om man blev frustrerad när man läste New Moon (som jag blev!) så blev man ju såklart ännu mer frustrerad på fjompiga Bella när man såg det på film. ÅH! Kristen har blivit bättre dock, så grattis till henne. Och de har gjort henne snyggare!

Tror att jag vill se den igen! ^^ (A) <3

 

Jag kan nog inte sätta ett riktigt betyg på filmen.

Men, jag gillade den! <3

Hej så länge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0