Nya tag

Idag har faktiskt varit en fantastisk dag!

Jag tog en härlig sovmorgon och gick upp runt 11. Då tog jag det lite piano tills Emil dök upp här klockan 13. Stor glädje, som alltid <3 Massa kärlek ^^ Nåväl. Vi åt lunch, gick ut med hundarna, satt lite vid datorn och sedan myste/tog en tupplur.

Vid 17-tiden gick med Mamma till Mörby Centrum och var smakråd åt henne. Att leta klänning till bröllopet med mamma var både trevligt och roligt. Vi hittade massa fina som hon faktiskt provade. Hon var mycket kräsen dock och bekymrade sig över tiden. "Vi hinner inte mer nu!". Men jag, som brukar ha koll, tvingade henne att vara kvar och uppmuntrade henne till att prova en klänning som hon flera gånger gått tillbaka och tittat på. Det var uppenbart att hon tyckte om den men kände väl lite att det inte var någonting som hon vanligtvis brukade klä sig i.
Min mamma är en snäll, men tillbakadragen person. Att stå i centrum är inte hennes sak och klär sig i diskreta färger.
Denna klänning var rosa och urgullig! Hon provade den och blev kär! Jag tyckte att den var riktigt fin på henne :D Trotts detta började hon leta fel men förgäves. "Så, jag ska köpa den 'bara sådär'?" Det gjorde hon! ^^

Vi skyndade iväg mot tunnelbanan och var i frisörsalongen 2 min för tidigt. Perfekt! Nu har både jag och mamma fina, fräscha frisyrer och klänningen blev ännu finare på henne efter klippning, tro det eller ej! :D

Vi kom hem strax innan Allsång på skansen som det tydligen skulle tittas på. Inte mig emot faktiskt, jag är lite töntig på det viset xP Maten var klar och vi åt vid tv:n för en gångs skull. Var ett trevligt program, som Mr D lyffte upp med Tingeling och Gaffel kort. Sedan var det ett härligt Midsommer Mord :D Älskar den serien! 6 program om året, herrow.

Det var min härliga dag! Imorgon kommer Emil igen <3

Hej så länge



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0