Tyst inlägg

Hej!

Jag måste vara extra tyst nu när jag skriver för Gunilla, bjornligansmamma.blogg.se, ligger och snarkar bara 2 meter ifrån mig. :) Ganska duktig är jag!

Igår var en väldigt trevlig dag i Skäppevik. Stället är sig likt ^^ Pelle och Agneta (Moster med man) hade hunnit iväg innan vi hann fram, synd! De hade tagit med sig Toffie så vi möttes bara av 2, dock oerhört lyckliga, vargar. Pappa berättade att de är som galna nu då det bor massor av kaniner, eller Voldemorts (de som icke får nämnas vid namn) under hus. Tidigare hade hundarna fått hållas på verandan för att de var okontrollerbara, men när Candie listat ut hur man kunde smita genom grindarna var det ingen mening längre. Pappa byggde ett staket runt vår gräsmatta. Det var lite roligare och mer uppskattat av både Candie och Astro.

Lunchen som mamma och pappa hade gjort var så himla god, likaså efterrätten!! Vi åt och pratade till ungefär 19.00 då vi åkte tillbaka till Öland. Vi skulle tydligen åka runt och titta lite innan vi åkte hem. Att åka och kolla på gator och hus där för mig okända personer bor har aldrig varit min grej... jag hade ganska tråkigt! Men vi åkte förbi kyrkogården med som var väldigt vacker, och att åka till stranden, se solen gå ner i vattnet, och bada fötterna var himla mysigt med. Jag insåg dock att det kanske inte var det smartaste att bada fötterna när man skulle gå i massor med sand på vägen tillbaka till bilen. Tur att man har en mysman till man då! <3 Han bar mig hela vägen upp till bilen och satte mig i framsätet <3

Idag har det inte hänt mycket. Huset vaknade vid 10 och gjorde då melodikrysset. Dock hade vi ingen tidning med kryss så vi gick ut på internet och skrev av. :P Så kan man också göra... Jag tog ganska många idag! "Lejonkungen" på två slag eller nåt. Det retade Emil lite. Vi klarade krysset bra och sedan var det lite dö/slö-tid då Gunilla pratade i telefon. Jag och Emil tog över Gunillas säng och myste där en stund. Jag var som ett tungt och varmt täcke... fast mysigare enligt Emil ^^ När vi tagit oss upp gav vi oss på våra ryggsäckar som vi ska ha på vandringen. Att ha koll på regnskydd kan vara en fördel tänkte vi. Det kan även vara bra att veta vad man har i de olika facken. Finns ju massor! Det tog sin lilla tid och vi hittade några problem som var bra att vi löste innan avfärd. Det är ju imorgon det!!! :D 8.00 är det uppstigning! Vi har kollat på karta hur vi ska gå ungefär och hur långt vi ska gå de olika dagarna. Det kommer bli 3.5 mil i snitt om dagen. Det ni! ;)

När telefontiden var slut åkte vi till torget i Borgholm och köpte blommor och sedan lunch på ICA. Det var massor med folk i stan och dessutom regnade det. Likt ett gammalt par gick jag och Emil under samma paraply och jag höll Emil i armen. Mysigt! När vi var klara med allt åkte vi hem och gjorde lunch. Vi insåg då att diskhögen hade gjort sig ganska stor och det föll på min och Emils lott att ta hand om den. Så nu styr Sven och Emil med pump och slangar. Jag ville inte ha något att göra med den saken så jag slet till mig en tidning och löste tre sudokun. Och nu sitter jag då här. Som sagt: Idag har det inte hänt mycket!



   

Nu ska det drickas kaffe, Gunilla har vaknat! :P Hej så länge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0