Spitfire

Utgången här om dagen var bra! Till en början iaf.



Jag, Emil, Ragge och Martin möttes i Mörby och åkte sedan till Östermalmstorg och vandrade till Spitfire. Efter mycket prat och 1½ Weston gick Ragge för att möta upp Meta. När de kom tillbaka blev det några rundor till. Tillslut dök Tony och Magnus upp också, så var alla på plats. Det blev fler Westons och svårare att gå till toan. Samtalen blev vildare och jag blev mer och mer obekväm. Spydighet är inget jag uppskattar direkt. Höll mig till den trevliga sidan av bordet, tills Ragge spillde ut halva sin Weston och jag fick det mesta i knät. Meta klagade över att HENNES skor blev blöta. Hela mina ben säger jag... :S Nå, jag hade kjol på mig och klarade väl mig ganska bra, men iaf.

Sara ringde och vi pratade en stund, vi insåg att vi inte setts på aslänge! Detta var då en timme innan stängning. Vi bestämde att vi skulle ses nästa dag.

Tillbaka vid bordet fortsatte allt och jag hade det trevligt. Tills jag hamnade i en stormig diskussion. Jag kände för att slå till någon. Helvete... När spitfire stängde försvann alla åt olika håll. Jag gick med Emil plus några till mot Odenplan för att ta en nattbuss. Det jobbiga samtalet följde med och jag pallade inte mer! Jag vände helt om och sprang allt vad jag kunde på vingliga ben och i högklackat (fan stolt över farten!). Jag kom till en busshållplats och stannade där. Jag vägrade gråta! Jag tror inte ens att jag kunde... var bara så jävla arg! Emil var strax bakom mig, min älskade man! Han tog hand om mig och vi tog en taxi hem. Det är så tråkigt när en bra kväll kan förstöras för så lite.



Dagen efter var det världsrekord, men Sara dök upp och vi snackade. Kändes så jävla bra!
Sedan blev det taco-kväll hos Meta som både började och slutade bra :)
Fick dessutom svar på lite funderingar efter kvällen på spitfire. Nu kan jag lägga det bakom mig. 

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caspita

Av och för mig, igår idag och imorgon

RSS 2.0